keskiviikko 3. maaliskuuta 2010

Sydänten valtakunta

Kingdom Hearts - 358/2 Days


Ja kyllä, kuva on otettu eilen, eli vielä mennään niillä loppumaisillaan olevilla pattereilla. :D

Uaah, pääsin tämän jo tuossa viikko sitten läpi mutta ei tullut kirjoiteltua silloin ja nyt en sitten muista enää mitään! Tästä voisi ehkä päätellä jotain siitä, millainen peli oli. Ei nyt, hyvä se oli.

Juonella kai pitäisi tässä pölötyksess aloittaa, mutta entäpä jos se ei oikein missään vaiheessa auennut? Asiaa ei myöskään auttanut se, ettei KH2:sen juonikaan ole vielä yhden peliikerran jälkeen minulle avautunut ja ensimmäisenkin juoni on päässyt suunnilleen unohtumaan. Sen verran kuitenkin tiedän että pelissä seurataan Organisaatio kolmeatoista olemalla Roxasin puikoissa. Organisaatio koostuu nobodyistä jotka koittavat saada kasaan Kingdom Heartsin vangitsemalla mahdollisimman monta sydäntä. Kun Kingdom Hearts on valmis saavat jäsenet vihdoin oman sydämensä. Yhtään en muista miten nobodyt syntyvät mutta sen sentään tiedän että Roxas on Soran nobody. Ja senkin hoksasin että Soran muistot vuotavat organisaation neljänteentoista jäseneen tuhoten tämän ja mahdollisesti samalla Soran Kairiin liittyvät muistot. Taidan kaivata uudelleenpeluuta kaikista kolmesta osasta. :D


Eli pelisysteemiin sitten. Kuten pelin nimikin antaa ymmärtää niin peli etenee päivissä. Yksi missioni on yksi päivä, välillä kyllä harpataan eteenpäin kymmeniäkin päiviä joten missioneja tulee vain noin sata kappaletta. Tehtävät toistavat toisiansa aika paljon, löytyy sydänten keräilyä, tiedon keräilyä ja ison Heartlesin niittaamista. Yksin tai jonkun muun organisaation jäsenen kanssa. Pelasin pelin aloittelijana niin mitään turhan vaikeita nuo tehtävät eivät olleet. Iloinen olin siitä, että tuo toinen organisaation jäsen oli oikeasti hyödyksi. Akun ja Hessun kanssa seikkailessa tuntui välillä etteivät tyypit tee oikein mitään. Kaikki tehtävät eivät ole pakollisia ja osan eteen pitää tehdä jopa etukäteisvalmisteluja (kuten jonkin aikaisemman tehtävän täydellistä suorittamista). Ihan letkeää puuhaa ja vaikka hommat toistuvatkin niin ei se silti käy liian tylsäksi. Tehtäviä voi pelata myös uudestaan läpi erilaisilla vaatimuksilla, kuten että uudelleenläpiipeluukerralla tulee ottaa 30% vähemmän vahinkoa, tai että tehtävä pitää päästä läpi jossakin tietyssä ajassa. Näistä saa sitten lätkiä joilla voi ostaa Mooglelta erilaisia juttuja. Tarinamoodin sijaan voi pelata myös tehtävämoodia mutta sitä en kokeillut, sen verran kuitenkin hoksasin että siinä voi pelata muillakin hahmoilla kuin Roxasilla.


"Kehityssysteemi" oli aika mielenkiintoinen. Aiemmissa osissa leveleiden kehittyessä on saanut AP pointseja joilla on voinut aktivoida haluamiansa kykyjä, odotin tähänkin jotain samanlaista niimpä koinkin yllätyksen. Nyt pelaataan paneeleilla joihin pitää vapauttaa ruutuja. Peli aloitetaan niin, että paneeliin saa laitettua viisi esinettä tai kykyä. Ruutuja alkaa vapautumaan hyvin pian kun tehtäviä suorittaa. Paneeleihin voi laittaa esineitä, aseita, taikoja, leveleitä ja kaikkia muita aktivoitavia juttuja. Lisäksi näitä voi linkittää toisiinsa, esimerkiksi on olemassa linkki johon yhdistetyt taiat tulevat kolme kertaa voimakkaammiksi tai ne voi castata useammin. Aika jännä systeemi ja tästö saisi varmasti enemmänkin irti kuin mitä minä siihen tein. Pistin vain mahdollisimman paljon leveleitä, käytin parhaiten osuvia taikoja ja asetta joka toimi parhaiden ilmassa. Kykyjä en kokenut tarpeelliseksi linkittää ollenkaan, torjuminen ei ole oikein minun juttuni, "good offence is best defence".

Oli sen 25e joka kirpaisi pikkusen koska oli kuitenkin suht kallis (pihi oon). Mutta ehdottomasti hyvä ostos. Tätä tuli sitten pelattuakkin se 25h, hyvin DS peliksi. Ja Mikki näkyi! *lovewubbwubb* n___n~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti